Časté dotazy
Jaká bude cena plynu od LAMA energy a.s.?
Stejně jako u ostatních dodavatelů aktualizuje LAMA energy a.s. své ceníky čtvrtletně.LAMA energy a.s. zákazníkům z řad domácností garantuje výrazně nižší cenu energií, než je cena dominantního dodavatele v dané lokalitě.
Jak často můžu změnit dodavatele plynu?
Zákazníci kategorie domácnosti mohou změnit svého dodavatele v souladu se smlouvou o dodávkách plynu uzavřené se současným dodavatelem.
Jak dokáže Levný plyn být vždy levnější než ostatní společnosti?
V segmentu domácností LAMA energy a.s. resp. LEVNYPLYN.CZ garantuje cenu komodity vždy levněji, než je cena největšího dodavatele v regionu. Tuto cenu dokážeme garantovat díky tomu, že zhruba 25% dodávek plynu pokrýváme z vlastní těžby v České republice, 50% výhodnou koupí plynu na energetické burze v období, kdy je plyn nejlevnější a pouze 25% pokrývají dodávky plynu z Ruska.
Budu platit nějaké poplatky za změnu dodavatele plynu?
Pokud si vyberete naši společnost, žádné poplatky neplatíte. Navíc, v případě, že máte roční odběr nad 7,56 MWh, bude cena plynu od nás VÝRAZNĚ NIŽŠÍ OPROTI CENĚ DOMINANTNÍHO DODAVATELE ve vašem regionu aktuální výši slevy zjistíte v našem ceníku. Limit 7,56 MWh dosahuje drtivá většina domácností, které využívají plyn k topení či ohřevu vody.
Vyplatí se mi zůstat u společnosti LAMA energy a.s.?
Ano, protože naše společnost Vám kromě výraznéslevy oproti dominantnímu dodavateli při odběru nad 7,56 MWh ročně již po prvním pravidelném odečtu garantuje i další výhody. Jsme členy kapitálově silné skupiny, která plyn sama těží na jižní Moravě a nejsme tudíž závislí pouze na zahraničních dodávkách. Nevymýšlíme si žádné skryté poplatky a další finty.
Musím ukončit smlouvu se současným dodavatelem plynu?
Smlouva se současným dodavatelem plynu musí být ukončena, a to v souladu s jejími podmínkami. Pokud se nebudete chtít starat o nic, vyřídíme vše za Vás. Sdělíte nám název Vašeho současného dodavatele plynu a udělíte nám plnou moc k provedení veškerých právních úkonů spojených se změnou dodavatele plynu.
Jak zjistím datum platnosti a účinnosti Smlouvy?
Datum platnosti Smlouvy nastane datem podpisu smluvních stran. Datum účinnosti Smlouvy nastane následující kalendářní den po dni ukončení smlouvy s předcházejícím dodavatelem plynu.
Co mám dělat, když mám poruchu na plynoměru?
Volejte pohotovostní linku příslušného provozovatele distribuční soustavy (PDS) - pro celou ČR platí telefonní číslo 1239. O této skutečnosti nás prosím informujte prostřednictvím naší telefonní linky (840 111 310).
Jaké technické změny musím udělat v případě změny dodavatele plynu?
V případě změny dodavatele plynu nemusíte provádět žádné technické změny, vše zůstává tak, jak máte nyní u současného dodavatele plynu. Plynovod a plynoměr je v majetku příslušného provozovatele distribuční sítě (PDS), který ze zákona poskytuje regulované služby všem dodavatelům plynu za stejných podmínek.
Co se stane, pokud dodavatel plynu zkrachuje?
V takovém případě má odběratel možnost požádat v souladu s § 12a energetického zákona u dodavatele poslední instance o dodávku zemního plynu za ceny stanovené Energetickým regulačním úřadem. Dodavatel poslední instance je povinen tuto dodávku zajistit s výjimkou zjištění neoprávněného odběru.